דחוף למועדפים

, נרדמתי באוטובוס שנת ישרים , וכשתעוררתי היה כבר חושך בחוץ
עצרנו בעיירה קטנה , אני ציפיתי לעיר גדולה ולכן חשבתי
... שעדיין לא הגענו לאיקה

הנסיעה הייתה די מהירה , שוב החושך בחוץ החליף את האורות של העיר , אני מביט החוצה מהחלון לעלטה הגדולה , מסתכל על השעון ותועה , היכן אני ?    לאחר כ- 8 שעות מתחילת הנסיעה האוטובוס עצר להפסקת ריענון , חיכיתי כרבע שעה ולבסוף שאלתי מישהו עם הגענו כבר לאיקה , הוא צחק עליי ואמר לי שאת איקה עברנו מזמן , אז איפה אנחנו אני שואל ?    "אנחנו בנאסקה" הוא אומר , נכנסתי קצת ללחץ , חיכיתי שהנהג יחזור לאוטובוס וביקשתי לרדת , הוא פתח לי את תא המטען ויצאתי לי לדרכי , המקום היה קצת מוזר , היינו בחניית ביניים מוזרה , האוטובוסים שם נכנסים למעין חצר סגורה , יש איזו חנות מצוקמקת והשערים נסגרים .   לקחתי את המוצ'ילה שלי , יצאתי מהחצר הסגורה והסתכלתי קדימה , חיפשתי משהו שנקרא עיר , שאלתי מישהו והוא הצביעה לי על משהו רחוק ממני , כמה אורות רחוקים , מסתבר שהיה לי כקילמוטר ללכת רק עד העיר נאסקה , עוד כמאתיים מטרים לתוך העיר כדי למצוא לי הוסטל ללילה . ב
נאסקה היא עיר הממוקמת 440 ק"מ דרומית ללימה באזור החוף. העיר נאסקה התפרסמה בזכות ציורים ענקיים (כמה מהם בגודל של מעל 300 מטרים!) המסורטטים על הקרקע החולית בסמוך לעיר. קווי נאסקה כוללים קווים, צורות גאומטריות וציורים שעד היום לא ברור כיצד צוירו ברמת דיוק כה רבה. בשל היובש הרב השורר באזור, השתמרו הקווים עד ימינו.ב
כמובן שהדבר המרשים ביותר בנאסקה הוא קווי נאסקה. את קווי נאסקה ניתן לראות מן האוויר באמצעות מטוס קל, או מהקרקע ממגדל תצפית הממוקם בשולי העמק בו נמצאים הקווים. לטעמי לא ניתן להתרשם מקווי נאסקה שלא בדרך האוויר. החסרון הוא במחיר הגבוה יחסית של הטיסה ($35-$50 לטיסה של 30-40 דקות). ממגדל התצפית ניתן לראות את אחד הציורים בלבד, וגם אותו קשה לראות היטב. היתרון בתצפית זו היא שניתן לראות את הציור מקרוב, ולהבין עד כמה הוא עדין וגדול. אגב, הכניסה לאזור הקוויים עצמם אסורה בהחלט.ב
אחרי לילה ראשון בהוסטל בנאסקה , קמתי ב 10:00 בערך , הלכתי לברר לגביי הטיסה בשמי נאסקה , עקב מזג האויר הטיסה נקבעה ל16:00 בתקווה שהרוחות ירגעו עד אז ובתקווה שיהיו לי עוד פרטנרים לטיסה , מכוון שהייתי לבדי והטייס היה צריך עוד שנים שלושה אנשים בשביל לטוס .   ברור לגביי האוטובוסים מסדרים לי את המשך היום - אם הטיסה אכן תתקיים , אז יש מוניות שירות שיוצאות לכיוון איקה בכל שעה ושעה .ב הטיסה אכן התקימה , המחזה היה מרהיב , הבעיה הייתה שהמטוס היה נוראי , הטיסה הייתה מאד מפחידה , המטוס הטלטל מצד לצד , הרוח די שלטה במטוס , הטייס הראה לנו את כל הצורות וניסיונות הצילום היו לשווא , בתחילת הטיסה חולקו לנו שקיות הקאה , שאמורים היו להכין אותנו לבאות , אבל אני ועוד שלושה ישראלים שטסו בטיסה היינו מוכנים , אמרו לנו לא לאכול לפני הטיסה , וכך אני עשיתי . ב
לאחר הטיסה קניתי גלויות שמתאימות לי בדיוק כמו תמונות המצלמה , המזכרות הם פקטור חשוב ביותר בטיול הזה , זה "הטיול" ב"ה" הידיעה של החיים שלי !   לאחר שעברנו את שלב המזכרות , מיהרתי לאסוף את המוצ'ילה מהמלון , שילמתי כבר עבור הלילה השני , למרות שלא נשארתי לילה נוסף , אבל לא היה לי כוח להשאר מחוץ להוסטל ולו אפילו לכמה שעות באותו יום חם ולוהט , מצאתי די בקלות את המוניות לאיקה , ואחרי כעשר דקות הייתי כבר בתוך מונית דחוסה , שבעה אנשים במונית פרייבט אחת , על כל ציודיהם והמוצ'ילה שלי הייתה איתי על הברכיים .    הנסיעה הייתה מהירה , היה עוד אור יום והגעתי לאיקה הסואנת .ב
בהמשכו של אותו כביש סלול(!) שוכנת עיר רועשת מלאה בטוקטוקים (מוניות – אופנוע כמו במזרח), מוקפת הדיונות חול. העיר איקה מוכרת היטב למטיילים בפרו בזכות נווה המדבר וואקאצ'ינה , השוכן בין דיונות חול עצומות מימדים. נווה המדבר מושך אליו תיירים רבים, כמו גם את עשירי פרו, בשל מגוון חוויות החול המוצעות בו לכל הרפתקן, החל מגלישת חול (Sandboarding), וכלה בטיולי חולות ברכבי חול מיוחדים. ב
את הלילה באיקה אני ארצה לשכוח מהר , בעיר כזו סואנת ומגעילה אני העדפתי להיכנס להוסטל נידח ולא לצאת ממנו , בבוקר מיהרתי לתחנת המוניות , נווה המדבר וואקאצ'ינה מחכה לי , היגעתי למקום מדהים ביופיו , אגם קטן מלאכותי מלא מדשאות מטופחות מסביבו , וברקע חולות ענקיים . מסביב לאגם היו מעין מבנים קטנים שהזכירו בסיס צבאי קטן , ליד האגם היו נוודים שהשכירו גלשני חול , וברומא התנהג כרומאי , השכרתי מיד גלשן חול והתחלתי לטפס על אחד ההרים מסביב , המוצ'ילה שלי נשמרה באחד המבנים הקטנים שמסביב לאגם , קיבלתי אפילו מפתח לחדר נעול .    הטיפוס על הר החול בשיא החום בצהריים היה די קשה ומתסכל , אך כוח הרצון הביא את כל מי שרצה לראש ההר , כוח הרצון שלי לטפס על הר החול לא היה כזה חזק ,אני טיפסתי רק עד מחצית ההר והתחלתי לגלוש במורד ההר , סקי החולות די דומה לסקי השלג , ההבדל בטמפרטורות היה כמובן קיצוני , אבל עם דואגים לשמן היטב את הגלשן אז ניתן להחליק במהירות , אני לא הייתי כל כך מיומן ונפלתי הרבה עד מורד ההר , לבסוף סיבוב אחד הספיק לי ואני כבר פינטזתי על צליחת האגם .    כמה שעות טובות לנוח על יד האגם , כולל צליחת האגם ( כמובן ! ) , ושיזוף טיפוסי , פגשתי תייר הולנדי שהיה שם לבדו כמוני , פטפטנו קצת , הוא היה בגילי כ- 23 , רק מה הוא כבר סיים ללמוד תואר ראשון ברפואה בעוד אני בזבזתי את השנים הטובות על הצבא , ככה זה שאתה בא מישראל , אתה הופך להיות גבר מסוקס יותר , ואתה רוצה לכבוש כל הר בדרום אמריקה ! ב
לאחר כמה שעות הלכתי אני והולנדי לכיוון המוניות לפיסקו , נסענו יחד עד פיסקו והתאכסנו באותו הוסטל , באותו אחר הצהריים הלכתי לסוכנות תיור מקומית , קבעתי טיול למחרת היום , גאלאפאגוס ועניים , כל מיני עתיקות שיש לפיסקו להציע לי , כל החבילה הגיעה באיזשהוא מחיר מגוחך , לא היה לי על מה להתמקח , רק להתפלא שהמדריך יודע לא מעט על ישראל ואפילו לדבר כמה מילים בעברית .ב
למחרת בבוקר ה- 14.10.99 יצאתי לסיור המתואר פה ---ב
פיסקו ידועה בין המטיילים בכינוי "גלפגוס לעניים". הסיבה לכך היא שסמוך לעיר, נמצא פארק לאומי גדול בשם פארק לאומי פאראקאס , שבתוכו קבוצת איים עליה שוכנים בעלי חיים רבים. מעבר לביקור בפארק הלאומי, העיר פיסקו היא חסרת ייחוד. איי באייסטס - החלק המעניין ביותר בפארק הלאומי פאראקאס הוא ללא ספר איי באייסטס. איים אלו נמצאים מול חופי פרו סמוך לעיר פיסקו, ועליהם מושבות גדולות של בעלי חיים שונים. חצי האי פראקאס נמצא גם הוא בתוך הפארק הלאומי פראקאס. סיור בחצי האי יתחיל בביקור במקום בשם "הקתדרלה", בו ניתן לראות מערה ימית ותצורות סלע אחרות מתצפית הממוקמת מעל המערה (אי אפשר לרדת אליה). לאחר מכן הסיור ממשיך למוזיאון חוליו טייו בתשלום נוסף (כ-3.5 סול) בו ניתן לראות ממצאים מתקופת פראקאס. ב
כל הסיור עבר די שגרתי מלבד שני זיכרונות , האחד היה כשהגענו "כסיור בונוס" אל מאגר מלח קטן , כל התיירים התלהבו משתי שלוליות מלח קטנות , ואני עמדתי לי בצד מצחקק מההתלהבות שלהם , המדריך הבין אותי שאני מישראל ולנו יש את ים המלח !   סתם משהו קטן שמראה לי כמה אנחנו לא מעריכים את ארץ ישראל היפה , הזכרון השני שאני אזכור קשור יותר להמשך הטיול , במוזיאון חוליו טייו נתקלנו בקבוצת נערים ונערות בטיול לימודי מביה"ס , אחדות מהנערות ביקשו להצטלם איתי , נו מילא לא בכל יום הם נתקלות בתיירים מארץ רחוקה , את הרגע הזה תזכרו להמשך היומן !
ב

באותו ערב עייף אך מרוצה להוסטל ששהיתי בו בפיסקו , נשארתי עוד לילה בפיסקו ותכננתי לצאת עם שחר לדרכי . ב
דני , 15/10/1999

רחובות ארקיפה

קוסקו תחילה

סיפורים ראשי
this page was hit 3981 times - There are 87 sliders now!