דחוף למועדפים

, ממש לא דומה לעיירות הקטנות שבדרך
ארקיפה גדולה רועשת וסואנת , ובהתחשב שעכשיו
! רק 5 בבוקר אז תתארו לעצמכם

מהתחנה המרכזית בארקיפה , מיד תפסתי לי מונית מקומית , הכנסתי את המוצ'ילה עליי ונדחסתי למושב האחורי , הייתי לבד במונית , בעצם המונית די קטנה ולא בטוח שעוד אנשים יכלו להיכנס , הגעתי די במהירות להוסטל שלי ( עוד אחד שאספתי מהמדריך ) , המקום היה בתפוצה די ריקה ודי בקלות מצאו לי חדר של 4 אנשים שהשתכנתי בו לבדי ושבועיים הקרובים . ברגע שנכנסתי לחדר כל מה שרציתי היה רק מקלחת ולישון , אחרי שאני אנוח כמה שעות אני אחליט מה לעשות , זה מה שכייף בטיול המוצ'ילרים שלי , אין לי שום חובה לעשות משהו , הכל דוחים לאח"כ , למחר או למועד אחר . ב
ארקיפה , המכונה 'העיר הלבנה', מוקפת הרים מרהיבים, בהם הר הגעש אל מיסטי . אחד ממאפייניה הוא הבניינים היפים העשויים מאבן געשית בהירה, המכונה סיאר . קונבנטו דה סאניטה קאטאלינה , אולי אחד המבנים הקולוניאליים הכנסייתיים המרתקים ביותר במדינה, שימש עד לאחרונה כמעונן של 450 נזירות. רבים מהמבנים הקולוניאליים היפים של העיר, כגון קאסה ריקטס , הוסבו למוזיאונים ולגלריות. החדרים והאוכל כאן זולים, וחלק מהמלונות ומהמסעדות ממוקמים באתרים מקסימים ממש. קניון קולקה נחשב לעמוק ביותר בעולם (יש החולקים על כך), והוא יעד פופולרי לטיול מחוץ לארקיפה. ב
בצהריים הואלתי בטובי לקום מהמיטה , לא שקיבלתי מיטה כל כך נוחה , פשוט שהייתי נורא עייף מהנסיעות .   פתחתי את המפה וניסיתי להבין בדיוק את מקומי .  בכל עיר ספרדית צריכים קודם כל לאתר את הפלאזה המרכזית ומשם כל העיר נבנית במעגלים או שורות .  הליכה של כמה דקות הביאה אותי לפלאזה במרכזית בארקיפה , הפלאזה נקראת כמובן פלאזה דה ארמאס , והקתדרלה המרכזית של ארקיפה , היא אחת היפות בפרו, ממוקמת בדיוק בפלאזה דה ארמאס .ב
מצאתי לי ספסל נחמד והתישבתי לי בניחותה ממש כמו איזה זקן מותש , הוצאתי את המצלמה כמו תייר טוב וצילמתי לי תמונה אחת או שתיים , נשמתי את האויר , ופתחתי את המדריך וקראתי בשקיקה כדי לדעת מה אני עושה היום !    אז זהו , היום אני לא עושה כלום !    מנוחה קלה כאן , הליכה קטנה לשם , ולבסוף אני אצנח לי מוקדם מהצפוי במיטה .   מחר יום חדש !!! ב
המחר הגיע , קמתי ב9:00 והלכתי לחפש לי ארוחת בוקר מעניינת , מסתבר שארוחת בוקר זה לא בלקסיקון של המקומיים בשעות כאלה , אז פשוט ביקשתי ביצים , ולחמניה עם חמאה , וכמובן קפה .   היעד הבא היה כמובן הפלאזה המרכזית , הלב של העיר והלב של הטיול בעיר , הליכה נוספת בין הרחובות הביאה אותי לסוכנות תיירות קטנה , תמונות של קניון דל קולקה היו בחלונות , וזה מה שרציתי לעשות , להגיע למקומות מעניינים שיהיה מה לספר לח'ברה .    נכנסתי פנימה , פרדי קיבל את פני באנגלית לקונית , הוא נתן לי לשבת מידית ואחרי שיחה קצרה איתו קיבלתי עלונים על קניון דל קולקה וסגרנו על טיול שיוצא למחרת לפנות בוקר , סגרתי מיידית את עניין התשלום וקבענו לאחה"צ להפגש שוב במשרד .   בשעה 16:00 נפגשנו שוב פרדי ואני והצטרף אלינו מייקל מאנגליה ( אוהד שרוף של צ'לסי יונייטד ) , הנה נפתרה בשניה בעית השפה שלי .    הלכנו לסופר ביחד לעשות קניות , חילקנו את המצרכים ביננו וקבענו ליד המשרד ב- 3 לפנות בוקר . ב
הטיול לקניון דל קולקה
הגענו למשרד כמתוכנן , ארזתי בתיק הקטן שלי את כל מה שיכולתי , בגדים חמים , אוכל שהיה באחריותי , בקבוק מים אחד , כמובן המדריך שלי , שיחון בספרדית , מצלמה והיומן שלי .   בקושי ישנתי בלילה כדי לא לאחר לטיול , מתרגש ממש כמו ילד בכתה ט' שמחכה לטיול השנתי שלו .   הגענו כולם למשרד , ומשם נסענו במונית אל התחנה המרכזית של ארקיפה , אוטובוס חיכה לנו שם , פרדי שילם על הכרטיסים ויצאנו לדרך , אחרי כ- שעתיים בערך , האוטובוס עצר אני מייקל ופרדי ירדנו מהאוטובוס והתחלנו ללכת ברגל , פרדי הוביל אותנו מהר , הוא אמר שעדיף להספיק יותר לפני שיהיה חם , לאחר כחצי שעה של הליכה כבר יכולנו לראות את הקניון , היינו למעלה ופרדי הצביע לנו למטה , היעד שלנו הוא למטה כ- אלפיים מטר בעומק , אמר והתחלנו ללכת במהרה במורד הקניון , הליכה קשה בירידה וכעבור כ- 6 שעות הגענו כמעט לתחתית הקניון , פרדי שהתמצא היטב במקום , לקח אותנו לבית ספר של מקומיים , לא יאומן איך הם חיים פה , פרדי הסביר לנו שהם כמעט כל יום ולים למעלה לעיר הסמוכה ויורדים חזרה למגורי הפחונים שלהם , אני לא רוצה לתאר לי מה קורה כאן בגשים החזקים .    פרדי חילק סוכריות לילדים שהיו מאוד מואשרים , החלפנו כמה מילים עם אחת המורות במקום והמשכנו במסענו , עכשיו כבר הייתי התחתית הקניון ולאחר חניית ביניים קצרה נשאר לנו רק להגיע אל מחנה הלילה שלנו , אואזיס קוראים למקום הזה , אגם קטן וקסום עם מים קפואים , ומסביבו דשא בריא וכמה עצי דקל פזורים , המקום איננו מתועש או מתוייר ויכלנו להקים לנו שם את האוהלים , לאחר שלב ההקמה , פרדי הכין לנו מרק חם וארוחת ערב חמימה שלחה אותנו היישר לשינה עריבה , ב - 4 לפנות בוקר פרדי הקפיץ אותנו משנתינו , קדימה הולכים , ארזנו את החפצים והתחלנו ללכת , הנופים המדהימים של קניון דל קולקה נראו מכל עבר , מקום קסום שכזה ממש מנותק מהעולם , לאחר כ 3 שעות של טיפוס הגענו למעלה הקניון , הייתה שם עיירה קטנה , קבנקונדה שמה ,עם שווקים מעניינים ששם נחנו במסעדה קטנה שנפתחה רק לכבודנו , נו טוב השעה הייתה 6 בבוקר !    גמרנו לאכול והשמש התחילה להפציע , הלכנו לטייל קצת במקום בשווקים וחיכינו לשעה שנחזור חזרה לארקיפה .  קניתי לי סוודר מצמר אלפקה , עוד מזכרת אחת או שניים אולי גלויה קטנה וזהו , הסתיים הטיול האוטובוס כבר הגיע , נסענו חזרה לארקיפה , ונפרדנו כל אחד לדרכו ! ב
קניון קולקה הוא אחד הקניונים העמוקים בעולם, ויש הטוענים אפילו כי הוא העמוק ביותר. עומקו של הקניון כפול מזה של הגראנד קניון בארצות הברית, אך אל תצפו לראות משהו בסגנון זה. הקניון אמנם עמוק, אך קירותיו אינם זקופים כמו אלו של אחיו האמריקאי. עם זאת, הקניון מציע נופים מרשימים, ואפשרות למפגש קרוב עם מלך השמיים הדרום-אמריקאי - הקונדור.ב
דני , 20/10/1999

רחובות ארקיפה

קוסקו תחילה

סיפורים ראשי
this page was hit 3537 times - There are 60 sliders now!